17 September 2013

Ayat Ruqyah-Pengusir dan Pembakar Jin

Hari ni TB nak berkongsikan serba sedikit  mengenai Ayat Ruqyah.Takpa biar TB jelaskan sedikit apa itu "Ruqyah".

Rukyah suatu perkataan yang datangnya dari bahasa arab iaitu rukkah. dalam konteks ajaran islam,rukyah ini kalau kita terjemah dalam bahasa mudah ialah jampi ataupun mentera.ertinya sesuatu yang di baca,yang dilafaz,yang diucap.persoalannya,adakah rukyah ini diharuskan dalam al quran?balik kepada agama kita iaitu islam ,bahawa rasulullah saw memang telah menunjukkan suatu jalan kepada kita,bahawa rukyah pada asalnya harus dalam syariat allah tetapi kalau tak kena pada caranya ,maka  akan jadi haram,boleh membawa kepada syirik,tapi asalnya rukyah ini dibolehkan dalam islam,bahkan kalangan kalangan ulama kita ini yang muktabar.

Banyak kita dengar cerita-cerita tentang Jin dan sihir . Dalam masyarakat melayu , jin ni lebih dikenali sebagai makhluk halus iaitu makhluk yang tidak dapat dilihat . Perkataan Jin berasal daripada perkataan arab iaitu Jiniy dan Genie dlm bahasa inggeris yang membawa maksud yang tersembunyi / yang tertutup , dlm islam memaksudkan jin ini makhluk yang berakal , berkehendak , sedar, mempunyai kewajipan , berjasad halus dan hidup dibumi .



Cara untuk mengesan dan atasi gangguan-gangguan ini antaranya ialah menggunakan Ayat Ruqyah. Ayat RUkyah ni ialah gabungan dari ayat-ayat Al Quran yang boleh digunakan untuk mengesan jin dalam badan atau di rumah kita. Maksud ruqyah adalah al-‘udzah (sebuah perlindungan) yang digunakan untuk melindungi orang yang terkena penyakit, seperti panas disebabkan sengatan binatang, dan mcm2 lagi”

Keistimewaan Ayat Ini :-

Simptom yang akan didapati selepas mendengar :-

1)denyutan jantung makin kencang

2)badan bergegar

3)ada benda bergerak-gerak bawah kulit

4)mengantuk/menguap

5)batuk

6)gelisah

7)panas di tengkuk

Selepas mendengar ayat ini, insyaalah dapat menghalau jin yang berada dalam tubuh kita. Penjelasannya adalah mudah,jin yang berada dalam tubuh kita akan bergerak melalui salruran darah kita,ayat-ayat ruqyah syariah ini pula amat mustajab dalam menyakiti mereka,lalu mereka akan kucar-kacir dalam darah kita lalu menyebabkan degupan jantung kita bertambah kencang. Bagi pesakit-pesakit sihir pula,jin dalam badan akan membuatkan kita mengantuk apabila mendengar mp3 ruqyah syariah ini.Dan bagi kes saka,kita akan terasa panas ditengkuk.

Dengan mendegar mp3 ini, insyaAllah mampu menyembhkan penyakit – penyakit misteri antaranya :-

-Fikiran runsing/jiwa gelisah

-Menyembuhkan penyakit histeria,sihir dan saka


-Mengusir jin didalam badan,rumah dan premis perniagaan


-Ketengangan dalam rumahtangga


-Menyembuhkan anak-anak yang menangis malam


-Penambat kasih sayang antara anak dan ibubapa


-Anak-anak mudah mendengar kata orang tua


-Menguatkan hafalan dan pembelajaran


-Membuatkan minda lebih positif dan fokus terhadap kerja dan pembelajaran


-Membersihkan aura diri dan menyahkan energy-energy negatif dari badan


Cara Menggunakan Mp3 Ini :

RUQYAH MP3 ini amat bagus diperdengarkan 3 kali sehari bagi mereka yang mengalami pelbagai penyakit gangguan jin,kerana fadhilat ayat2 tersebut amat mustajab bagi mengusir jin2 jahat/sihir serta memagar diri kita.Selain itu pesakit juga kena baca banyak-banyak dalam hati tak kira masa dan tempat zikir ‘THO HA’ (surah taha ayt 1) .Kesannya semasa membaca zikir itu adalah perut akan terasa mual dan seterusnya sendawa…Ini petanda segala jin-jin dalam tubuh kita beransur-ansur keluar…InsyaAllah..


Cara Khusus Untuk Tujuan Tertentu :-

1) Bagi kesihatan diri dan keluarga,pasangkan cd/mp3 ini didalam rumah/premis perniagaan 3x sehari atau pasangkan dari malam sampai pagi (auto repeat).

2)Bagi pesakit gangguan jin,dilarang memasangnya didalam kereta,kesannya akan mengakibatkan kita mengantuk dan mengganggu pemanduan.

3)Bagi anak-anak yang menangis diwaktu malam,anda perlu pasangkan dengan kuat,insyaAllah jin/syaitan akan lari dari mengganggu anak-anak anda.

4)Untuk merawat histeria,sihir,saka dan lambat jodoh,sediakan 3botol besar air mineral,buka penutupnya dan pasangkan cd/mp3 ruqyah ini 3round sebelah air tadi (kira-kira 1jam 20minit).Air tadi dibuat minum seteguk untuk 3x sehari dan lakukan hari berikutnya sehingga air tadi habis.Tiap-tiap lepas solat perlu baca qursy 3x dan al insyirah 3x secara istiqomah.Kemudian sebelah malamnya pula,cd/mp3 ruqyah ini hendaklah dipasang dari malam sampai pagi selama sebulan.

5)Bagi memulihkan rumah/premis perniagaan yang bermasalah,cuma pasangkan 3x sehari untuk 3hari berturut-turut.

6)Jika kita sering mengalami masalah malas dan badan terasa berat,perdengarkan cd/mp3 ruqyah ini 3x sehari,insyaAllah kita akan cergas dan kembali bersemangat.


terima kasih info dari /memangbetul.blogspot.com ;)


p/s:Alhamdulillah TB suka amalkan ayat ni selepas sembahyang.rasa kelainan sangat bila kita jadikan amalan.Insya allah.Kepada sesiapa yang nk ayat ruqyah ni boleh mintak TB ye.Berkongsi benda bik itu elok banyak pahala. ;)










26 comments:

  1. alhamdulillah =) perkongsian yg baik ni..mmg details..sy pnh dgr ayat 2..tp xdelh smpai 3kali..wlupn rsa ok je..kalau dgr 3kli lg ok kot he3..terima kasih atas perkongsian ni..inshaa'Allah dgn izinnya pasti yg skit tu smbuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TB ske dengar bile dekat rumah,bia kan jee main mp3.sambil2 bace buku kn..alhamdulillah

      Delete
  2. terima kasih atas perkongsian ini.

    ReplyDelete
  3. pernah dengar juga org pasang cd mp3 ayat-ayat rukyah ni

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum terima kasih TB sharing! insyallah akan diamalkan. nak download dan dengar dirumah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam sheila biase download xde nye full sbb die byk surah..klu sheila nk TB blh pas by email ;)

      Delete
  5. perkongsian yang baik TB.. akak beli cd ruqyah dari ustaz sharhan untuk mak akak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bgus utk kite sentiasa dgr..amalkan dr segi pembacaan lg bgus..dapat melindungi diri n seluruh badan yg da dikunci dengan ayat ruqyah

      Delete
  6. Semoga dijauhkan ALLAH..susahkan kalau diganggu makhluk halus coz kita tak nampak dia...

    ReplyDelete
  7. nice share.. pernah dengar pasal ayat ruqyah ni sebelum ni...

    ReplyDelete
  8. banyak kebaikan ayat ruqyah ni..m3h selalu gak pasang ptg2

    ReplyDelete
  9. saya nak ayat ruqyah ni boleh tak? Saya pertama kali tahu pasal ni. Tq

    -wina1979-

    ReplyDelete
  10. sy nk ayat ruqyah ni boleh? .
    email sy -tigerboss36@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Salam

    saya nak boleh? norsuriana.hussin@gmail.com tq

    ReplyDelete
  12. tlg emel kpd sy..jahnzterry@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Harap TB dapat emel kpd saya..halimatonharoon@ymail.com
    semoga Allah memberkati usaha TB.Amin.

    ReplyDelete
  14. bole email tk? kamalarif93@gmail.com ....syukran ye :)

    ReplyDelete
  15. Salam..bole tolong email ayat ruqyah ke email saya..ajip_1@yahoo.com..tq

    ReplyDelete
  16. salam blh email ayat ruqyah kat email sy...echa_1417@yahoo.com.
    thanks...

    ReplyDelete
  17. Asslamualaikum...boleh mntak tolong emailkan ayat ruqyah dekat saya x??cixsyira@gmail.com..terima kasih ya

    ReplyDelete

 
Design oleh

Bismi Artzwork